HVID JANUAR

#Strategi #Koncept #Design #Content #Video #SoMekampagne

Flere tager en pause fra alkohol – i hvert fald i januar

Holdningskommunikation kan forstærke en tendens i tiden. Public har givet retning og opmærksomhed til en årligt tilbagevende begivenhed, HVID JANUAR, hvor danskerne tager en pause fra alkohol sammen.

Visionen med HVID JANUAR er et sundere liv med nye vaner og mindre alkohol. HVID JANUAR er en god anledning til at gøre livet sundere lettere og billigere for medarbejdere, medlemmer og kunder. Ingen løftede pegefingre. Bare en god idé, som har rigtig mange fordele for den personlige sundhed, for fællesskabet og for den danske alkoholkultur.

HVID JANUAR har vist sig at være en effektiv måde at påvirke holdningerne til alkohol på. Idéen udbredes gennem social media og mere end 100 offentlige og private partnere. Hver fjerde voksne dansker kender HVID JANUAR, og hver femte synes det er en god idé.

HVID JANUAR støttes økonomisk og sundhedsfagligt af Sundhedsstyrelsen.

Vil din organisation også være med til at udbrede ideen, så læs mere på hvidjanuar.dk

Vi tager en pause