10 pointer om den sociale informationskampagne

Kom hurtigt i gang og overraskende langt med et begrænset budget.

Vi har samlet 10 pointer, som det er værd at tage med i planlægningen, når du skal give din sag, nye regler eller borgerinformation effektiv og velovervejet opmærksomhed gennem sociale medier.

  1. Hvis jeres målgruppe og budget er begrænset, kan I med de sociale medier kommunikere målrettet – og derfor økonomisk.

  2. På de sociale medier styrer jeres målsætning alt andet.

  3. En social informationskampagne behøver ikke være en uendelig opgave med at moderere og besvare indlæg.

  4. Brug partnere, influencers og PR til at skabe adgang og opmærksomhed.

  5. Social media altid et betalt medie. I får den opmærksomhed, I betaler for.

  6. Har dit emne medvind eller modvind? Lyt og gå i dialog før, under og efter kampagnestart.

  7. Med en digital kampagneplatform kan I konvertere opmærksomhed til interesse og handling.

  8. Vellykkede kampagner er emotionelle på et rationelt grundlag.

  9. Brug debatter, aktiviteter eller anledninger til at give kampagnen medvind og en kontekst at kommunikere i.

  10. I sociale media er der ekstrem konkurrence om opmærksomheden. Derfor skal der skæres til – og forenkles.

Hent e-bogen