Borgerdialog, oplysningskampagner og holdningskommunikation.

Offentlig kommunikation har to store udfordringer:

Den ene er vægtningen af holdninger og budskaber, da der ofte er  flere afsendere og interessenter at tage hensyn til. Public har mange års erfaring i at samarbejde med ministerier, styrelser, kommuner og regioner.  

Vi har arbejdet med større samfundsmæssige indsatser inden for sundhed, trafik, miljø, energi, børns vilkår, kriminalitetsforebyggelse, digitalisering, integration, byudvikling  osv.

Den anden er orkestreringen af de mange forskellige kommunikationsdiscipliner og kanaler  som ofte kræves for at nå i mål.  Offentlig kommunikation kræver en integreret tilgang med opmærksomhedsskabende aktiviteter, et stærkt PR beredskab og en klar SoMe strategi. Et offentlig budskab bliver kommenteret, delt, debatteret – og kan potentielt udvikle sig til alt fra shitstorm til så lav en interesse og respons, at den manglende interesse bliver et problem i sig selv. Ofte er udfordringen at trænge gennem det menneskelige spamfilter med emner, som rangerer lavt på interesseskalaen.

Ved at samarbejde med års får du et senior team med solid erfaring fra større kommunikationsindsatser. Vi kender de forskellige sagsgange og processerne hvad enten det er i et ministeriet, en region, en styrelse eller i kommunalt regi. Vi har samtidig bevidst at vi leverer overbevisende strategier og koncepter, som løser ofte komplicerede opgaver.

Du behøver med andre ord ikke at starte forfra og du kan forvente et højt rådgivningsniveau og erfaren og driftssikker projektledelse i forhold til en politisk kontekst.

Bureauet trækker på evalueringer og erfaringsopsamlinger fra en række af de største offentlige kampagner som fx introduktionen af NemID, Forsvarets rekruttering, borger.dk, sundhedskampagner inden for rygning, alkohol.

 

Vores ydelser:

  • Foranalyse – indsigter i målgruppen og de forskellige interessenters ønsker og behov
  • Kommunikationsstrategi – fastlæggelse afmål og KPI’er, målgrupper, kanaler og tilgang
  • Kreativt koncept – platform for storytellingtværs af kanaler
  • Kampagnedesign – genkendelse og opmærksomhed
  • Netværkskommunikation – involvering af nøglepersoner
  • PR – dagsorden og fortælling, herunder Q&A og beredskab
  • Leadgenerering og dialog – opsamling på kommunikationens CTA og interessefastholdelse
  • Cross channel mediestrategi – effektiv udnyttelse af fortjente, egne og betalte medie
  • Evalueringsstrategi – løbende opfølgning, pre- og postmålinger
  • Projektledelse og eksekvering

sorenHar du brug for at

skabe public awareness

omkring et brand eller et emne?

Søren Grinsted

CEO

Telefon: +45 40 15 72 32

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03