Hvornår er netværkskommunikation en god idé?

Hvis din organisation eller virksomhed deler målgruppe og interesse med andre virksomheder, kan netværkskommunikation og partnerskaber være en mere direkte måde at etablere kontakten på.

Et partnerskab kan give tilladelse til dialog og adgang til kanaler, som har en langt højere troværdighed end annoncering. Prisen er ofte modydelser, hvilket kan være en økonomisk fordel, hvis din virksomhed eller organisation selv har noget at byde ind med.

Netværkskommunikation og partnerskaber kan være et stærkt supplement til den øvrige kommunikation, og i visse tilfælde øge hele din kommunikationsopgave.

 

Gør målgruppen til deltagere

Netværkskommunikation er velegnet til at aktivere din målgruppe, hvad enten det er for en sag eller et nyt produkt. Husk, at din målgruppe deltager “frivilligt” i sit netværk af interesse eller i kraft af relationer. Du har derfor meget nemmere ved at aktivere målgruppen gennem aktiviteter og dialog, fordi du kommunikerer i en relevant sammenhæng, hvor interessen er høj og barriererne nede. Det stiller så til gengæld krav til kvaliteten af indholdet, du leverer.  

 

Hvilke opgaver løses bedst gennem netværkskommunikation?

De sociale medier og blogs har givet os stærke værktøjer til at skabe og understøtte netværkskommunikationen gennem partnerskaber. Netværkskommunikationen foregår som regel “under the radar”, men har du en veldefineret målgruppe kan netværkskommunikation både anvendes til kendskab og aktivering. Vi har erfaring med at benytte netværkskommunikation til at:  

  • Skabe kendskab og udbredelse, fx gennem gennem lokale netværk
  • Motivere målgruppen gennem “ambassadører” med høj troværdighed  
  • Facilitere nøglepersoner i at udbrede kendskabet, løse problemer – eller hjælpe andre
  • Aktivere medlemmer i forhold til en sag
  • Aktivere samarbejdspartnere i forhold til salgsstøtte

Public løser alle former for netværkskommunikation; og vi har mange års erfaring med at udvikle og koordinere aktiviteter i partnerskaber.

 

Vores ydelser:

  • Foranalyse og lokalisering af mulige partnerskaber og netværk
  • Rådgivnings- og konsulentydelser
  • Netværksstrategi
  • Tilrettelægning
  • Projekt- og kampagnekontor
  • Digital strategi
  • Etablering af netværksdatabase og dialogsystemer
  • Udvikling af indhold og værktøjer
  • Monitorering

sorenHar du brug for hjælp til

din netværkskommunikation?

Søren Grinsted

  CEO

Telefon: +45 40 15 72 32

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03