Stærk branding kræver forberedelse.

Branding handler om identitet, hvem man er og hvad man vil være for hvem. Og det er lang fra udelukkende fornuft, der bærer en stærk brandidentitet. Det handler i høj grad om at udvikle emotionelle kendetegn, som rammer noget nærværende i mennesker.

Spørger man forbrugerne vil de kun savne meget få af de brands, vi dagligt er omgivet af. Derfor ser vi det som vores opgave at gøre dit brand i stand til at trænge i gennem støj og ligegyldigheder.

Et stærkt brand skal skille sig ud, men også kunne samle og skabe sammenhæng mellem vision, kultur og image. Troværdige brands kommer nemmere igennem kriser og klarer sig generelt bedre i markedet. Hvis der er uoverensstemmelse mellem den måde medarbejderne i en virksomhed opfatter sig selv og den hvorpå ledelsen ønsker at virksomheden skal fremstå, har virksomheden en opgave i først at få det til at stemme overens for at sikre et stærkt og troværdigt brand.

Organisationens brand er defineret af organisationens kerneværdier, som skal tiltrække og fastholde alle interessenter – både interne og eksterne. Med udgangspunkt i organisationens identitet udvikler og vedligeholder Public virksomheders brands.

Vi starter sjældent fra nul. Derfor bruger vi ofte følgende proces i arbejdet:

  1. Foranalyse – nuværende brands opfattelse og position, herunder kendskab og liking kortlægges
  2. Positionering – ud fra foranalysen tegner vi mulige fremtidige udfaldsrum for brandet. Det er i høj grad en øvelse, som involverer virksomhedens forretningsstrategi. Hvor er hullet i markedet, hvilken position vil give os den bedste platform for markedsføring og kommunikation?
  3. Konceptualisering – udvikling af forskellige brandpositioner og visualisering af dem
  4. Design og grafisk linje – når retningen er godkendt udvikles logo, logotypes, identitet, grafisk linje etc.
  5. Implementering –  den nye brandposition implementeres internt og ekstern i forskellige kanaler. For at støtte implementeringen på tværs af organisationen udvikler vi fx. designmanualer og brandbøger.
  6. Aktivering – aktivering af brandplatformen i virksomhedens kommunikation og markedsføring – vi hjælper med alle aspekter af aktiveringen.

 

Vi har hjulpet adskillige virksomheder og institutioner som fx RealMæglerne, Forsvarets Rekruttering og Børnefonden med at skabe både produkt- og corporate branding. 

Vores ydelser:

  • Brandanalyse  
  • Positioneringsstrategi
  • Udvikling af brandposition
  • Design og grafisk formgivning af identitet
  • Implementering af ny brandposition og design

public015_Square_low kopiHar du brug for en stærkere

brandposition?

Moren Høst

Creative Director & Partner

Telefon: +45 40 72 89 00

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03