Public har hjulpet Realmæglerne – Danmarks hurtigst voksende ejendomsmæglerkæde – med en komplet rebranding.

Udfordringen

Selvom Realmæglerne er stærkt repræsenterede i hele Danmark, havde de ikke helt det kendskab, de fortjente. Fordi kæden bestod af uafhængige mægler, og hver enkelt mægler selv udviklede sin egen markedsføring med lokale leverandører, kunne man ikke altid genkende et samlet udtryk i de forskellige butikkers kommunikation.

Billede1

Løsningen

Med udgangspunkt i en intern værdiprocess udviklede Public et fælles brand, så hver enkelt mægler kunne genkendes som en Realmægler – uanset om forretningen lå i Rønne eller på Nørrebro. Ved at inddrage den enkelte mægler i processen, sørgede vi samtidig for, at resultatet blev en identitet, som mæglerne kunne genkende sig selv i. Ud fra den indsigt, at alt boligsalg i sidste er dybt personligt, brugte vi taglinjen Vi tager det personligt, til at positionere Realmæglerne i opposition til de store etablerede spillere: Lokale, hårdtarbejdende og hundrede procent på din side.

Det blev udfoldet i en brandmanual, der på den ene side indeholdt samlende retningslinjer for visuel identitet, kommunikationsstrategi og annoncering, men samtidig gav den enkelte mægler spillerum til at lade sin individuelle tilgang komme til udtryk i sin kommunikation. Desuden udviklede vi en papirlinje og en række taktiske tiltag, der underbygger brandløftet.

 

Resultaterne

Det nye brand er blevet taget godt imod blandt de enkelte mæglere, der har taget elementer i brug både i deres butikker, og i deres annoncering. Og så har det skabt grobund for en række fælles, landsdækkende kampagner på TV og digitalt.

Kontakt os hvis du har spørgsmål

Søren Grinsted

CEO

Telefon: +45 40 15 72 32

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03