Ægdonation er god karma, siger en tidligere ægdonor. Og det er hun ikke længere alene om at mene. Over 10% af de kvinder, der har mulighed for at donere æg, har været forbi et kampagnesite fra Styrelsen for Patientsikkerhed.

Styrelsen for Patientsikkerhed havde behov for at øge kvinders kendskab og motivation til at donere æg. Egentlig skulle det have været en lokalt distribueret netværkskampagne, men sammen med Styrelsen for Patientsikkerhed fandt vi en kortere vej til målgruppen. Med en digital kampagne, nåede kampagnen ud til over 80 % af målgruppen og fik 146.000 sidevisninger på kampagnens websted.

 

Udfordringen

At skabe bredt kendskab og henvendelser i en bred målgruppe med et begrænset budget.

 

Løsningen

En faglig, men også emotionel kampagne baseret på donorers egne fortællinger, et websted med faktuel information, partnerskaber med offentlige og private klinikker, PR og segmenteret social media annoncering.

 

Resultater

Kampagnen nåede ud til over 80 % af målgruppen af kvinder mellem 18 og 35 år. Kampagnens websted havde over 64.000 unikke sidebesøg og i løbet af kampagnen var der næsten 12.000 unikke klik til kontaktsiden på givliv.dk hvor interesserede kvinder kan finde nærmeste klinik for donation.

Kombinationen af donorers fortællinger og fakta gav liking og relevans i målgruppen og en relevansscore på 9 ud af 10.

 

Kampagnens Facebook side

Kampagnens websted

 

Vores rolle

Public hjalp til med kommunikationsstrategi, kampagneidentitet, cross-channel content, PR strategi, mediahandling og målgruppetest.

Vil du vide mere om hvordan du gør din kommunikation til god karma, så ring til Søren på 40157232.

 

Vil du høre mere?

Søren Grinsted

CEO, partner

Telefon: +45 40 15 72 32

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03