Da det gamle Nabohjælp fra 1986 skulle relanceres, hjalp vi til med at løfte idéen ind i den digitale tidsalder.

Udfordring

Danmark har en kedelig rekord. Vi har nemlig en af de højeste indbrudsrater i Europa, med mellem 4 til 6 gange flere indbrud per indbygger end vores nabolande. Men vi har heldigvis også en tradition, der kan være med til at nedsætte antallet af indbrud: Nemlig Nabohjælp, der startede helt tilbage i 1986. Men ingen vidste hvem nabohjælperne var, hvor mange de var og om de overhovedet var aktive i netværket.

 

Løsningen

Vi hjalp Det Kriminalpræventive Råd med, at udvikle en digital strategi, der organiserer og udbreder netværket gennem eksisterende relationer mellem naboer og personificeret digital dialog. TV-annoncering og PR lancerede det nye Nabohjælp og skabte bredt kendskab og opmærksomhed. Herfra brugte vi partnerskaber, digital annoncering og netværk til at konvertere opmærksomheden til tilmeldinger. Digitale kontaktpunkter og segmenterede e-mail flows er etableret til nye og gamle medlemmer og giver viden og handlemuligheder til at forebygge indbrud i fælleskab.

 

Resultaterne

I løbet af kampagnen kom der næsten 100.000 nye nabohjælpere og Nabohjælp vækster stadig.

 

Nabohjaelp_03

 

 

Kontakt os hvis du har spørgsmål

Søren Grinsted

CEO

Telefon: +45 40 15 72 32

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03