Unge tænker sjældent over om der er kemi i de almindelige ting, der omgiver dem i hverdagen. Med begrebet hverdagskemi fik de noget at tale om – og tænke på.

Udfordringen

Miljøstyrelsen ønskede en stærkere bevidsthed blandt unge om de kemiske påvirkninger de omgiver sig med i hverdagen. Selv om de fleste unge havde en klar holdning til kemikalier, var det ofte noget de forbandt med faresymboler og fremmede ting – frem for hverdagens forbrugsgenstande: Tøj, tatoveringer, naturlig parfume, møbler og elektronik.

 

Løsningen

Public hjalp Miljøstyrelsen med et kampagnekoncept, der satte ord på hverdagens kemi og gav unge gode råd til, hvordan de undgår unødig kemi i hverdagen. Vi udfoldede konceptet over TV og social, og inddrog de unge i en konkurrence, hvor de kunne vinde en tur til en øde ø.

 

Hverdagskemi_01

 

Resultater

Kampagnen formåede at gøre hverdagskemi til en del af hverdagssproget, og kampagnen er fortsat på Facebook, hvor Miljøstyrelsen giver danskerne gode råd om de kemikalier, vi omgiver os med hver dag.

Hverdagskemi på Facebook

 

Kontakt os hvis du har spørgsmål

Søren Grinsted

CEO

Telefon: +45 40 15 72 32

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03