Restauranter, seværdigheder og hoteller er blevet lidt mere tilgængelige med en app til kørestolsbrugere, bevægelseshandicappede, familie og venner og hjælpere.

Udfordringen

Tilgængelighed er en afgørende faktor for over 800.000 danskeres livskvalitet. Men desværre er det svært at finde og orienterede sig i information om tilgængelighed. Både fordi de eksisterende databaser er komplicerede at aflæse og navigere – særligt fra mobil – men også fordi behov varierer fra person til person.

 

Løsningen

Public hjalp Dansk Handicap Forbund med at udvikle et mobilt interface, der kan lette hverdagen for både gangbesværede til kørestolsbrugere – og samtidig kan benyttes af brugere med funktionsnedsættelse i fx hænder eller øjne. Gennem en forundersøgelse afdækkede vi en række brugeres behov i forskellige situationer og kontekster – hvad kræver det, før en elektrisk kørestolsbruger kan overnatte på hotel, og hvordan ser en tilgængelig hovedindgang ud for en rollatorbruger? En omfattende datastruktur, der definerer kriterier for forskellige klasser af tilgængelighed på tværs af brugssituationer og lokationstyper er omsat til en enkel, mobil brugerflade.

 

Resultaterne

Projektet har skabt nye partnerskaber for tilgængelighed og integrerer de to største danske databaser på tilgængelighedsområdet.

Kontakt os hvis du har spørgsmål

Søren Grinsted

CEO

Telefon: +45 40 15 72 32

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03