Fra ledninger og lamper til intelligente løsninger. Public har hjulpet Elbranchen med at udvikle en ny fælles brandingplatform, som først og fremmest taler til unge, som vælger uddannelse, men også til deres forældre, nuværende medarbejdere og beslutningstagere.

Udfordringen

Målet er at ændre opfattelsen af elektrikerfaget. Fremtidens elektrikere er andet og mere end det traditionelle håndværk. Opgaven er at flytte holdninger til erhvervet. Vi skal flytte opfattelsen af, at en elektriker er noget med ledninger og lamper til et job, hvor man både udtænker og udfører intelligente løsninger. Den store udfordring er, at det ikke er noget man umiddelbart kan se, det hele foregår bagved, inde i væggene, under gulvet osv.

 

Løsningen

Med udgangspunkt i tack linien: “Vi tænker bag facaden” udviklede Public en branding film, som gennem fiktionseffekter og stærke Matrix referencer skildrer en ung elektriker og hans tanker om jobbet: “De ser os ikke, selvom vi er overalt. Og er med I det meste. Der er faktisk ikke rigtigt noget, der ville fungere uden os.” Scenen er Rigshospitalet. “…Og det her byggeri ville være en død skal uden os.” Filmen er lavet i flere versioner til web, TV og biograf. Ligesom billedsiden er blevet brugt af branchen i deres fortløbende rekrutteringskampagner.

Kontakt os hvis du har spørgsmål

Søren Grinsted

CEO

Telefon: +45 40 15 72 32

Morten Høst

Creative Director & Partner
Telefon + 45 40 72 89 00

Søren Grinsted

CEO
Telefon +45 40 15 72 32

Kristine Mattsson

Client Service Director & Partner
Telefon +45 93 92 18 03